Dagens ridpass!

Idag när jag kom till stallet så var det KATASTROFHALT på stallplan! Visste ärligt inte hur jag skulle lyckas med att ta in ponnyn från hagen.... det såg verkligen ut som om nån hade spolat stallplan! hemskt :S Men jag gick bakom maskinhallen och förbi shettisahagen, så det löste sig :) Tur att jag har en sån snäll ponny som går fram vart jag än ber honom, hur trångt det än är!

Red iaf i hagen för vågade inte rida iväg med honom! Det var djup snö så han tyckte det var riktigt jobbigt! Men han var jättemjuk och fin i kroppen och gick i jättefin form! Hängde liiiiite i tygeln när han blev för trött bara! i slutet gick han verkligen sjukt fint i traven! Avslutade med att galoppera TVÅ HELA varv i hagen i båda sidor!!! Han var verkligen så jävla trött efter det... stackaren xD Men jag känner att jag måste börja pressa honom lite mer nu, så det känndes skitgött! Nyttigt för dom att springa i snön :) Sen svettas han ju verkligen ingenting min häst :S Askonstigt, men skitbra!

Imorn ska Heidi med till stallet och hon får också rida i hagen :) På onsdag åker vi till GRK o rider i ridhuset. Min mamma ska köra! :O nu när det är halt till och med :O Hon har blivit modig och duktig min mamma :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag kanske fegar ur??? men då är det ju bra att du har en så modig pappa som vågar köra även om det är halt;)

2009-12-29 @ 17:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0