Mer kött på benen?

Haha det kasnke är helt fel uttryck ? :P Det jag menar är verkligen bokstavligt talat iaf..
Kolla bara på bilden här under hur mager Sisu va för 3 månader sen! Han måste ju ha gått upp i vikt nu ? För det kan ju inte bara va pälsen som gör att han ser tjockare ut :S



men för att ha ngt o skriva om tänkte jag att jag kunde berätta vad min smalis käkar :) Så ser ni att jag inte vanvårdar honom som det kan se ut eftersom han är så smal xD

Som vissa vet är Sisu en ponny som är skitlättfödd och lägger på sig sjukt lätt... Enligt vetrinär rekomenderas han att endast gå på hö... men jag tycker att det är för synd för honom :(

På morgonen får han alltså 1,5 kg hö + 1,5 kg halm
Sen får han 2 dl happyHoof (ett nermalt foder med halm, hö, pelets mm.)

Middag : 1,5 kg halm + 1,5 kg hö

Kväll: 1,5 kg halm + 1,5 kg hö
2 dl Happy Hoof
Salt
1/2 dl Enzion
1 dl vetekli

Nyss gick han på foderjäst och linfrökakor med, men det har ju tagit bort :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0