new moon

Nu är jag hemma från Skövde! Det var första gången jag gick på bio där, och det var mer är okej faktiskt! Jättebekväma stolar och bra sittplatser även om vi hamna långt fram :)

Filmen var faktiskt skitbra! Doch fick jag inte den här ni vet.. "åååååh"- känslan. Den var verkligen jättebra men eftersom jag kunde hela filmen utantill tack vare böckerna så var den inte så spännande eller kul....

Mina plus med filmen:
+ Varulvarna var lika stora som de beskrivs i boken och inte lika små som de ser ut på trailern
+ Jane, hon var precis som jag föreställt mej henne.
+ Vampyrernas asballa, mörkröda ögon! Min älsklingsfärg (a)
+ Alice, hon är så himla gullig! Sen ser man verkligen ett flyt och hennes klang. Hon är en av mina favoriter!
+ Victorias röda lockar, otroligt mycket finare i denna filmen än förre! Mer vampyrlikt...

Mina minus med filmen:
- De får inte riktigt fram Jacobs förståenlse för Bella. De visar tillexempel inte att han aldrig nämner Edwards namn bara för att inte göra henne ledsen.
- Man får inte se bilfärden då de åker på bio, när Jacob knäcker Mike genom att förklara att bella inte ycker om musik
- Att Edwars är så ful och sliskig! (ska inte vampyrer föreställa vackra eller?!)
- Man får se så himla mycket av de bitarna där Bella bahandlar jacob dåligt. Man får ingen inblick i deras egentliga så otroligt starka relation.
- man får ingen inblick i Bellas relation till familjen Cullen, som också den är så otroligt stark.
- De får inte riktigt fram hela historien om "varulvarna", som inte ens är några varulvar.. (Avslöjade jag för mycket nu?). Det vore kul att få reda på historien bakom varför det är som det är, dock inte lika långtråkigt och invecklat som det är i boken!
- Jacob borde vara större som varg, Han är ju trots allt alfahane, något man heller knappt får reda på i filmen!

Jag är riktigt nöjd med filmen. Det som borde slipas mer på är relationerna mellan Bella och Jacob, samt relationerna mellan Bella och Cullens. Det är ju såklart en svår sak eftersom det är mycket lättare att kunna följa det i en bok... men jag tycker ändå att de hade kunnat göra det liiiite bättre :)

Hur många av er har sett filmen ?
var ni nöjda eller missbelåtna ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0