Tillbaka från stallet

hejsan hejsan :)

Nu kom jag precis hem från stallet. Sisu gick så himla bra idag asså ! <3 Vi har bråkat som fan under dom senaste ridturerna ju.. Jag är så less på detta jävla skrittande och hans krångel när han ska äta hela tiden. Sen har han börjat krångla när jag ska tränsa med. Men idag var han superfin hela tiden fram tills jag skulle tränsa honom då han börja som vanligt... Då blev jag totalt vansinnig och smällde till honom på nosen. Och tro det eller ej men det hjälpte :D hatar att behöva ta till våld men min kuse bryr ju sig inte om något! Hans psyke asså... Det är stentufft! Jag skulle också vilja ha ett psyke som honom (: Det är hästar som honom som håller i längden.

Iaf så försökte jag vänja honom lite vid att gå på grusvägar idag... Och han ömma ingenting :D Han var skitpigg och en riktig liten nervboll, precis som han blir när han är glad (: Haha jag älsakr när han börjar fjanta sådär, eftersom han gör det bara för att han är glad (: Min sötsak <3

Sen måste jag säga ev söt sak :D
Mamma berätta idag att en liten kille på hennes dagis har varit med henne i stallet på middagsfodringen en gång, och då tog dom ett kort på pojken och sisu och satte upp på förskolans vägg. Sen sjunger dom en sång på förskolan som går såhär;
Lilla hästen plogg, red ut i galopp. Backe upp och backe ner.... blablabla :D
Ah så nu tror den här pojken att min häst heter Plopp! xD haha och det roliga är att varje gång han går förbi bilden så ropar han på mamma och säger; (han stammar också) Camilli, där är din hääää hää häää hääst PLOPP!!!
hahahahahhahahaha xD så sött :D

Jaja nu ska jag koka mej nudlar och käka :D ha en mysig kväll (:

puss<3


Kommentarer
Postat av: emilia

Sv: ja de kunde det vart, ni är ju små grisar :D

2009-10-21 @ 21:52:22
URL: http://eemiliiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0