Att kämpa

Om man verkligen verkligen vill något... Då får man kämpa. Jag har kämpat så otroligt mycket för att komma dit jag är idag.

Jag har rent ut sagt slavat för att komma dit jag kommit idag...
Jag vet... Hur det känns, för jag har också varit där.

Tycker ni att ni sliter? Slit då ännu hårdare. Det kan aldrig bli förmycket.
Jag har kämpat i så otroligt många år... Och det räcker inte med att bara lulla runt.

Vet du vad du vill..... så kämpa för det. Ta alla möjligheter i världen för att lära dig så mycket du bara kan.
För en dag blir det din tur.
Jag har lämpat och slitit.... För jag visste att dagen en dag skulle komma...
Men det jag inte visste var att den skulle komma tio år tidigare än vad jag trott.

Om du sliter och försöker... Så kommer också du en dag få en egen häst.
Men man måste kömpa, och man måste ligga i.
Och kom ihåg....
För att få det bästa ryktet och de bästa möjligheterna...
Tänk inte på vad du själv vill, för det är itne dej det handlar om. I hästvärlden handlar det aldrig om dej själv. Tänk inte på dej själv... bara gör det som ägaren säger.
Det är hemskt....

Som ägare säger jag att det inte skall vara så,
Som medryttare säger jag - Men så är det!

Slava för dom... då är dom nöjda med dej.

Otroligt hemsk.... Men sant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0