Dagens ridpass!

Ja.. Idag är det ju Sisus vilodag men nu har han haft en vilovecka ist... men endast skitt och bara något pass där han faktiskt haft ryttare. Så idag fick jag för mig att rida ut i stormen iaf.

Och det gjorde jag verkligen rätt i.... För han var så HIMLA underbar!
Det började med att han var ovnaligt krånglig i stallgången.... Alltså han till och med kissade INNE?! Det har näst intill aldrig hänt förut! Mitt på stallgången alltså :s haha. han som är så renlig av sig!

Sen när jag skulle tränsa så körde han upp huvudet i magen på mej som om jag gjorde det för långsamt... haha. han brukar alltid vända bort huvudet nu för tiden.

Sen... när jag skulle sitta upp så ville han itne stå still. jag höll verklige på att flippa pån asså. Han som alltid är så harmonisk xD Men så fort jag satt upp så stack ahn iväg i en väldig fart. fast ah skitt alltså men han var så pigg! Och det höll i sig. han var pigg hela ridturen! Han tyckte det var skitkul och var på helspänn hela ridturen! något som VERKLIGEN inte är vänligt! Sen så skulle vi trava på hemväg, men han hade så himla mycket energi och en sån glöd. han visade verkligen att han ville springa! Det är itne heller vanligt att han taggar så sjukt mycket.. itne sen han blev sjuk. Så jag lät honom göra som han ville :) Han blir så himla kännslig när han är sådär spänd. han bara spände ena skänkeln så fattade han värsta korta och samlade galoppen, sen helt plötsligt så gjorde han ett litet bocksprång xD

Haha det var så komiskt... igår så tömkörde jag o mamma och jag sa lite deprimerat till mamma att det är så tråkigt för det känns itne som han tycker livet är lika roligt längre. han busar inte på samma sätt och har itne gjort ett ända bocksprång sen i våras..... haha så kommer han dagen efter och är aldeles perfekt! Och är hur pigg som hellst och till och med bockar och blir stark! Nu börjar min lilla älskling hitta tillbaka till sig själv igen :) <3


Kommentarer
Postat av: mamma

HÄRLIGT

2010-02-14 @ 09:47:25
Postat av: jessica

jag är jätte glad för din skull :D

hoppas han blir som förr snart för sommaren som vi hade tillsammans var så otroligt rolig (:'

vi måste göra om alla minnen igen :d

2010-02-15 @ 10:10:15
URL: http://jessikakarinjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0