Welshponnys

Jag sitter ofta och kollar på nätet inne på olika sidor med hästförsäljning... Ni vet ibland får man den där kännslan när man direkt fastnar för en häst. Man bara kollar på bilden och så är man fast.
Jag kollar typ varje dag... men jag vet att jag inte skall köpa nån häst. Jag har ingen möjlighet till att göra det. Varken pengar eller råd.... Även om det skulle vara sjukt kul och även om vi har två lediga boxplatser i stallet ;)

En sak som är så himla komisk... det är att i 9 fall av 10 så är det Welshponnys jag fastnar för. Oftast Cobbar eller av Cobtyp, men också dom ursöta WelshMountain B ponnysarna!

En av mina drömmar är att skaffa mej en 2 årig Welsh kategori B att såsmåningom sjäv rida in. Helst näst intill ohanterad. Men... Ett problem. Jag är räd för att jag är alldeles för stor. Jag väger 50 kg och är 160,5 lång. To big! sorry, där går drömmer i krash. Kul va ? Fyfan vad jag önskar att jag avr mindre. Annars kan jag väl itne säga att jag är missnöjd med mej själv... För (eeehm ja innan min häst blev sjuk då! hahaha börjar fan bli fläskig för helvete ! xD) jag är faktiskt rätt vältränad och i bra form osv. Dock hade jag velar ha betydligt bättre kondis bara (a). Det är faktiskt väldigt ofta som jag går ute och ser en annan tjej och önskar att jag vore lika liten som henne. För stor? tyvärr du kan inte göra ngt åt saken. Du förstör hästen om du försöker dej på o rida ordentlgt! Förliten ? Fine. Det blir fett jobbigt för det att rida stora hästar. MEN, det är ignen omöjlighet. i det fallet handlar det bara om din egen kunskap. Jag önskar verkligen jag vore mindre... För mej kvittar det att rida så sjukt stora hästar. Jag älskar ponnys och det finns inget roligare! Ponnyryttarn här haha ;)

Men ah... jag får väl nöja mej med o rida stora B-ponnys då haha ;) Men en sak är säker! även i mina senare år ska jag ge mej FAN på att inte komma över 60 kg. Jag vill ju ändå kunna rida så små hästar som möjligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0