Viktskillnad?

Sommaren 2008 (när jag köpte honom)



Februari 2009



Försommaren 2009 (Bilden är från dagen innan han blev sjuk)



Hösten 2009 (början på igångsättningen)



Sommaren 2010 (för en månadsen)








Ibland när jag står i stallgången och tittar på min lilla söta ponny... Och ibland när jag kollar på nytagna bilder... Där han inte har någon rumpa alls... Och där hans rgg svankar... Då tänker jag, varför i hela världen har jag häst ? Jag kunde inte hålla honom frisk... Och nu känns det som om jag inte kan rida honom rätt för att han skall bygga muskler... men så ser jag på dessa bilder. Då undrar ajg vad felet är på mig. Varför tvivlar jag på mig själv? Det syns SJUKLIG skillnad, och han MÅSTE ha satt muslker och fått bättre kondis... annars skulle han drypt av svett och bara gått o slåsat efter ridpassen, och det är något han ALDRIG gör. Så någonting måste jag ju göra sätt :) Annars hade jag itne haft en så pigg och glad ponny som jag har! ♥

Kommentarer
Postat av: mamma

Fång är en hemsk sjukdom:( det var ett riktigt fångår de året sisu blev sjuk, och vi har gjort allt vi kunnat för honnom (allt rätt enligt vetrinärerna) även om det tagit tid, kostat sjortan och varigt sjukt jobbigt för oss båda. om vi inte gjort rätt så hade vi kanske inte haft någon Sisu idag! det är ju vanligt med återfall och det har vi ju hållt honnom ifrån, eller hur? Jag tycker i alla fall att vi gjort allt vi kunnat för Sisu och det verkar ju som om han trotts allt är en ganska glad 19 åring:)

2010-07-18 @ 10:17:52
Postat av: Anonym

De sista bilderna på honom ser han jättefin ut, jag är så glad för er skull att han mår bra igen och jag hoppas innerligt att han aldrig får det igen. Jag hade en gång en häst som fick fång som vi blev tvungna att ta bort. Han hade mist sin livsglädje totalt, det var en svår tid.

2010-07-18 @ 19:07:45
Postat av: SVAR:

Ja fy.. fång är verkligen ingen rolig sjukdom. Den tar en sån tid och oerhörd kraft, och det finns ju lixom inget botemedel förutom smärtstillande.... Det var ett jäkla slit, men helt klart värt det. Om han skulle bli sjukt igen, då skulle jag ta bort honom.

2010-07-18 @ 22:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0