Förbannad på folk.

Folk som inte bryr sig ska inte ha djur.
Lata människor ska inte ha djur.
Folk som tar ut sin ilska och frustration på andra varelser ska itne ha djur.

Jag fattar inte.. Hur FAN kan man skita i sin häst för att man själv inte orkar? Hur FAN kan man kalla sig hästtjej om man inte sätter hästens behov före sina egna ? Hur fan kan man kalla sig ansvarsfull och kunnig om man inte ens inser att hästen tar stryk av saker som man själv gör fel? Hur i hela världen kan men leva med sig själv och vetskapen om att man sätter sig själv före hästen?

Visst... jag är lat ibland. Men jag låter det inte gå ut över min häst. Som i helgen.... Mina föräldrar var borta och jag hade fått cykla till stallet tre ggr om dagen. Det är jobbigt... och det hade slutat i 4,2 mils cykeltur.... Så jag bad Helena om att ta utsläppet en dag så att jag inte skulle behöva cykla lika mycket...Snäll som hon är ställde hon upp. Men, om hon inte hade gjort det.... Inte fan hade jag skitit i att ge min häst mat för det?! Då hade jag helt enkelt fått cykla 4,2 mil, för min hästs skull.

Asså jag blir så förbannad. Folk som itne sätter sin häst framför sig själva ska fan itne kalla sig hästmänniskor. Folk som skiter i att rida och skyller på lite feber eller en förkylning ska fan inte ha häst. Folk som glömmer fodra sina hästar borde skämmas skiten ur sig själv. Människor som inte ser till att hästen har mat i stallet och en sen box att sova i... folk som inte kan förmå att täcka sina hästar för att det är jobbigt... folk som fuskmockar för att dom har bråttom och folk som släpper ut svettiga hästar i kylan... Asså listan kan bli hur lång som hellst.

Jag har sett så fruktansvärt mycket skit i mina dagar... och mer lär jg få se! jag är inte felfri... Men nu när jag har fått mer kött på benen och inser vilka sjuka misstag jag gjort så skäms jag. Visst! jag har slarvat i mockningen... och har struntat i betforen för att den inte legat i blöt... jag har tränsat med sketna bett ohc jag har slarvat med framskrittningen... Men nu när jag vet hur sjukt mycket alla småsaker påverkar så skulle jag ju aldrig i världen göra om det! Jag tror ändå det är det viktiga... när man vet att man gör fel och man vet hur hästen tar skada, men ändå fortsätter.... det är då jag anser att man rätt ut sagt är dum i huvudet. För jag skulle aldrig göra ngt som jag vet är skadligt för min häst.... Visst har jag bugat på betonggolv... Men det var innan jag visste hur mycket man förstörde hästen! Jag menar... alla vill väl ändå ha en hållbar och frisk häst?

Man skiter inte i en så grundläggande mat som att se till att fodret till sin egen häst är fixat. Och har man missat det så ber man fan ingen annan göra det, för det är ju bara pinsamt! Varför ska andra åka en extra gång bara för att du själv inte orkar?

Det är så många ggr man vill säga nej till korkade folk som ber om ens hjälp... Men an bryr sig om deras stackars hästar. Och om man får chansen att hjälpa denna stackars häst med en så ansvarslös ägare.... Ja då tar man tillfället i akt.

Nej tack till ansvarslösa människor.

Kommentarer
Postat av: Roddan

SÅNT FOLK BORDE SLAKTAS! :D eller hur?? ;P :D:D:D

2010-05-02 @ 20:51:08
Postat av: Johanna

haha eller hur älskling (: (L)

2010-05-02 @ 20:55:08
URL: http://joohaannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0