Alkohol

Bara för att jag sitter ensam hemma med min bror och inte har ett skit o göra så tänkte jag spriva ett inlägg om det här ämnet med inspiration från snacket med Anton Manitski.

Jag är 17 år och jag aldrig druckit på en fest. Alla vet inte det om mig, kan alla tänka sig det om mig ? Nej, det tror jag inte. ofta när jag berättar för människor jag träffar "jag dricker itne", så glor dom på mig som om jag vore världens största idiot och tror att jag försöker lura dom. Fel. Det är sant. Jag har aldrig varit full. Är det bra eller dålig ? Se det hur fan ni vill.

Jag som person är jäkligt social. Jag är med mina kompisar ute o festar varenda helg. Sen skolan börja har vi varit ute minst en gång varje helg och hittat på saker. Det har blivit rätt mycket alkohol, men inte för min del. Som sagt får folk en chock när jag berättar detta och vet ine riktigt hur de skall reagera. Vissa tycker att det är starkt gjort, andra tycker att jag är världent största tönt. Jag själv säms inte för detta, för jag vet att jag är jävligt mcyket tuffare och starkade än var andra som går ut och super sig fulla varenda helg är. Jag vet vart jag står och vad jag tycker. Vill jag ut och supa en kväll, ja men då gör jag fan det. Jag kommer aldrig att börja dricka för att någon annan påverkat mig till att göra det, utan jag kommer göra det när jag själv vill det.

Är det då starkt eller mesigt att inte dricka? Jag tycker faktiskt själv att det är starkt, även om de titne för fem öre är svårt att stå emot. Folk frågar mig ständigt om jag vill ha, men nej jag vill inte. Det är väl inget svårt med att säga nejtack ?

De vänner jag har som inte kan acceptera att jag inte dricker, utan tycker att jag är mesig, de är ta me fan inga riktiga vänner. En riktig vän accepterar mig för den jag är, vare sig jag dricker, röker, knarker, snuras eller inte. En riktig vän skäms fan inte och dom försöker inte påverka en. En riktig vän står fan upp för sin kompis i ur och skur och kommer inte med några jävla dumma bortförklaringar för att inte ha med den på fest. En riktig vän vill alltid ha med sin kompis ut, även om denne är nykter då ingen annan är det.

Så, tycker ni att jag är tråkig så får ni fan tycka det för jag skiter i vilket. Det handlar om vad jag själv tycker och vill, itne om er. Visst kan det vara tråkigt att sitta och vara den enda nyktra personen när alla springer runt helt fulla och har askul, men man behöver inte vara full för att vara flumm och ha kul. Allt blir vad man gör det till, ocb det tycker af jag är det viktiga.

Kommentarer
Postat av: Rose-Marie Dahlberg

Starkt skrivit du är bäst, du kommer längst det är jag övertygad om ,kram "rosis"

2009-11-01 @ 01:47:49
Postat av: Anonym

ingen är så stark som du älskling.

2009-11-01 @ 10:05:32
Postat av: Sussi

Härligt gumman :)

Du kommer o gå långt. Stå på dig bara. Ingen ska behöva höra på tjatet om att behöva dricka sig full. Man gör sitt eget val. Man kan va sprallig o glad ändå. Kram på Dig!!

2009-11-01 @ 10:53:11
Postat av: Emma Viktorsson

Du är riktigt stark gumman. Du har så mycket goda egenskaper att du har råd att stå på dig själv, och mycket mer än så. Man väljer helt klart själv vad man vill och tycker att man kan göra, och därmed ska ingen annan komma och bestämma vad du ska göra och inte göra. Så stå på dig, du kan det. Det vet jag med säkerhet :)

Världens bästa Johanna <3

2009-11-01 @ 13:49:09
Postat av: Johanna

Vad söta ni är! Det värmer verkligen i hjärtat av att se att ni bryr er och att ni läser mina långa inlägg (:

2009-11-01 @ 18:20:12
URL: http://joohaannah.blogg.se/
Postat av: manitski

bra skrivet tycker jag

2009-11-01 @ 19:03:33
Postat av: Johanna

tack för inspirationen (:

2009-11-01 @ 19:25:21
URL: http://joohaannah.blogg.se/
Postat av: manitski

2009-11-01 @ 20:30:59
Postat av: manitski

varsegod:)

2009-11-01 @ 20:31:27
Postat av: manitski

varsegod:)

2009-11-01 @ 20:32:38
Postat av: Anonym

Bra skrivet ;);) starkt gjort;)))

2009-11-02 @ 19:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0