Dagens ridpass!

Idag åkte faktiskt repgrimman på. Vi gick bort till pici där vi tränade lite ledarskap eller vad man ska säga... han har blivit så mycket sämre på det sen han blev sjuk... Vi tappa verkligen ALL träning där!

Men iaf så funka det skitbra coh han lyssna perfekt. Jag filmade men själv tricken blev HELT fail. måste träna mer på det ute... xD

På hemväg hoppa jag upp och red hem, då i repgrimma, barbacka och utan hjälm ^^. Och idag kände jag att jag litade lite för mycket på min pålle.. För när vi tog en galopp så TVÄRNITA han helt plötsligt... och så kasta han sig runt och rusa åt andra håller. Folk utan hästvana kanske tänker "ursh vad farligt, blev hon itne rädd?", Medan folk med hästvana inte alls tycker det är ngt farligt, vilket det inte är om man kan hantera situationen.
Jag vet att jag klarar av att sitta kvar i det läget. jag känner min häst utan och innan och jag vet hur han rör sig i olika lägen. Vill ni veta vad min tanke var?
Det var i stil med dethär:

"Jahapp... Så lydig var han i repgrimma! Hoppas inte knuten går upp... men annars stannar han väl ändå vid vägen". Haha xD Efteråt kom jag på att jag inte hade nån hjälp, och då skratta jag åt mej själv. Det är bra att ta din egen säkerhet i första hand Johanna ;)



För er som undrar - Jag satte bara ett par helt vanliga tyglar i öglan under käken :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0