Dagens ridpass!

Eftersom jag är ledig idag red jag på förmiddagen, för nu i eftermiddag ska jag ändå in till skolan och skriva ett strooooort jävla prov jag har missat.

Gick jättebra att rida. Tog en ganska kort sväng, tränade temoväxlingar i skritt och trav plus lite halten från båda. Ville att han skulle bli lite mer lyhörd, och det gick bra tyckte jag :) han koncentrerade sig.
han är lite knäpp min ponny. Han tycker inte om när man ska hålla på o jobba i form och så... Då dör han dirr! Sjult tråkigt... Men när man jobbar med tempoväxlingar, halter, när man jobbar bara med vikthjälper osv, då koncentrerar han sig och tycker det är lite kul. Haha sötponnie (:

Sen tvänade vi lite kondition i galopp med. Vi har en åker som det typ är som en liten bana på eftersom dom har kört cross där, så där trimma vi lite idag och jag försökte få hon om lite lyhörd även här, vilket gick bra det med :) På hemvägen travade jag på i ett friskare tempo på helt långa tyglar, något man tycker borde vara det lättste, men icke då. Han blir skitslarvig när man rider han helt långa tyglar. Framben och bakben åt alla håll, snubblar, blir okännlig och ursh. haha vi måste nog gå lite mer i skogen så han får bättre kkoll på benen (: jag som ändå tycker att han i vanliga fall är så stabil!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0