Bokressension

Nu har jag skrivit klart min bokressension som jag ska redovisa imorn :)
haha nu fick jag en ide om att man kan filma så det blir värsta videobloggen xD Hahah Nejni! Riiiktigt så roligt ska vi itne ha va ? ;)

jag ska iaf berätta om VÄRLDENS bästa bok, Så länge vi båda andas, eller Breaking down som den egentligen heter. Jag ska också lära ett liten snutt ur boken :) Hoppas att det blir bra iaf. Det känns bra. Jag har ju inga problem att stå inför människor att prata.... Älskar att prata som alla vet (a) :D haha. Här får ni lite info som jag lärt mig utantill änsålänge.

Boken jag har läst heter Så länge vi båda andas och är skriven av stephanie meyer. Det är den sista boken i vampyrserien The Twilight Saga och de tidigare böckerna är om jag kunde drömma, när jag hör sin röst och ljudet av ditt hjärta. Stephanie meyerhar också skrivit boken genom dina ögon.
Boken kom ut i augusti år 2008 (eller 2009? Tur att man får ha fusklapp!) och riktar sig främst mot ungdommar. Boken går under genren ungdoms fantasy.

Stephanie Meyer är född 1973 och är uppväxt i Pheonix, precis som Bella. Hon bor nu tillsammans där med sin man och sina tre sönder. Hon gick ut Bringham young university med examen i engelsk litteratur. Henns första bok var Twiligt, som på svenska är om jag kunde drömma, och nu håller hon på med en ny bok som heter midnight sun där man följer sagan ur edwards synvinkel.

Bella är en 17 årig tjej som nyss flyttat till sin pappa i forks och gått ur skolan där. hon är en väldigt klumpig person som var duktig i skolan och gärna hjälper till hemma. Bella är en person som gärna inte vill synas i mångden.

Edward är en vampyr i en 17årings gestalt. han kallar sig vampyr eftersom livnär sig (säger man så om en odödlig?) på djurblod istället för människoblod. Han är väldigt gammaldags och traditioner är mycket viktiga för honom. Han är manlig, omtänksam, rik, generös och väldigt mån om andra personer. Han vill alltid allas bästa.

VARNING!! TWILIGHTLÄSARE FÖR INTE LÄSA DETTA OM DOM INTE VILL FÅ BOKEN NÅGOT AVSLÖJAD!

Boken handlar om det förälskade paret Bella och Edward som åker på brölloppssemester. Där blir Bella med barn och bara några veckor senare genomgår hon en mycket tragisk förlossning och hon mister livet. Här föds deras dotter Renesmee, som blir hälfen vampyr och hälften människa. Hon har ett hjärta som slåg, och är dörför inget vampyrbarn.

här startar kampen om att övertyga Voltouri, vampyrernas härskare, om att Renesmee är värd att få leva. Om att hon inte är något förbjudet vampyrbarn som kommer att avslöja vampyrernas hemligheter - att de existerar och mördar människor.


Jäklar asså... det där var bara halva redovisningen men andå har jag bara en spaltad dataskriven sida med störord. Alltså itne alls mycket! jag är bra på att skriva asså... Det blir lååååångt!

Hoppas ni gillar det (:

Twilight



The cullens



Renesmee Cullen




17 dagar kvar till NEW MOON!!!!

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag ska gå på premieren ^^

2009-11-02 @ 23:47:57
URL: http://louisemellqvist.blogg.se/
Postat av: louise

SVAR: Okej, jao min pojkväns pappa ska fixa, för han har arbetat på bion så han fixar ;)

2009-11-03 @ 09:17:42
URL: http://louisemellqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0