Drömmar och planer

Om bi bara visste mina framtidsplaner så tror jag att ni inte skulle veta om ni skulle skratta eller gråta. Kanske är det omöljigt, kanske inte. Men jag tror att det kommer att lösa sig, bara viljan hänger kvar. Min allra största, helt omöjliga önskan har gått i uppfyllelse. Alla år har jag drömt om att få en egen häst, och varje gång man blåste ut ljusen på sin födelsedag så var det denna otroliga hästen man drömde om. Denna drömmen som var så omöjlig, har gått i uppfyllelse. varför skulle då inte mina nya, ännu värre och omöjliga drömmar göra detsamma ? Jag är envis, och jag har offrat så mycket tid och arbete. Jag har prioriterat, offrat och slitit som ett djur för att få min älskade häst och för att skaffa mig tillräckligt mycket kunskaper. Varför skulle jag inte kunna offra ännu mer och slita ännu hårdare för mina ännu mer omöjliga drömmar?

Jag tror att det kommer att hända, även om det känns så otroligt avlägset. Kanske är jag där om några år? Jag kommer få slita som ett djur och det kommer kosta mig sjukt mycket tid, arbete och pengar, men det är det här jag vill. Jag ska allt visa er att jag kommer att göra det möjligt, för allt går om man bara är villig att offra och lägga ner tillräckligt mycket arbete.

Jag hatar när folk säger "jag vill men det går inte", för allt går om man bara vill. Ni ska veta hur mycket jag har gjort för mina hästar. Hur mycket skit jag tagit, hur mycket jag anpassat mig... hur mycket jag legat i och hur ont det gör när de sedan tas ifrån en. Jag VET, att det går. Om jag vill tillräkligt mycket så pusslar man fan ihop tiden. Jag har offtar flera vänner och mängder med kul saker för hästarna, för det här är vad jag verkligen vill. Och vill man itne en dag, ne men då gör man det FAN i alla fall. Jag hatar när folk kommer och säger, "nej jag hinner inte", för älskar du hästen tillräcklig mycket så offrar du allt. Det har jag gjort för en häst. Jag behandlades som en slav! Jag fick göra skitjobbet... Men jag gjorde allt för den häs hästen. Förstår ni hur mitt hjärta krossades när denne sedan togs ifrån mig? Det är sjukt.

Så kom FAN inte att snacka en massa skit, för jag vet precis hur det är. Vill man något tillräcklig mycket så klarar man av det. man hoppas in i det sissta även om man vet att det slutar olyckligt. Man tillbringar så mycket tid man bara kan tillsammans med denne, även om man så mycket hellre skulle vilja ha gjort något annat.

Om mina medryttare bara visste hur jag hade det när jag var medryttare så skulle dom nog inte klaga. Förlåt om ni tycker att jag är hård mot er ibland, men jag vet vad som är nyttigt. Om ni bara visste hur jag fick kämpa och offra så jäkla mycket för att få tillbringa den tid jag ville med hästen, du skulle ni förstå hur lätt ni har det. Jag ahr ridit och varit medryttare på så sjukt många olikla hästar. jag har sett så sjuk mycket. Jag vte hur illa vissa människor behöndlar sina medryttare, och hur sjukt dom bossar över dom. Jag har varit den som fått allt jävla skitjobb och jag vet hur förnedrande det är. men älsakr man hästen så gör man allt för den. Du sätter dig fan inte upp mot ägaren för du vet hur lätt det skulle vara för den att göra så du ALDRIG mer skulle få ens se hästen igen.

hade du suttit i min situation den där dagen, då hade du fan aldrig klagat mer. För hos mig är alla välkomna tillbaka... vad som än händer. Jga vet hur det känns att mista allt. jag har stått där, med armarna om hästen och veta att jag ALDRIG mer kommer få se den. Jag har stått där och sagt hejdå till min allra bästa vän och min allra största kärlek. Att som medryttare inte ha ett PISS att säga till om, det är skit. Därför vill jag att alla mina medryttare ska veta att dom alltid kan komma till mig om de har någonting som de vill ändra på. Av många har jag blivit behandlad som skit och jag vte att man inte klagar.

Ofta känner jag såhär... Att gör du itne det här.. du vill du itne det här. Och vill du inte på riktigt så kan det fan kvitta. För jag VET vad jag pratar om. kom inte och säg att du vill, men att du itne kan. För vill du tillräckligt mycket, så gör du det även om du inte klarar av det.

Jag tror att allt handlar om viljan, och det var det jag ville ha ut i det här inlägget. Vill du så kan du, och kan du inte så gör du det ändå!

Så mina vänner (: Finn er vilja!

Kommentarer
Postat av: Josefine

wiho. grymt bra skrivet. :)

2009-11-04 @ 19:01:16
Postat av: Johanna

Åh tycker du :D

vad kul att du orkade läsa hela (:

2009-11-04 @ 20:03:54
URL: http://joohaannah.blogg.se/
Postat av: Rose-Marie Dahlberg

Starkt och sant skrivit,du kommer att gå långt med det tänket och även att få andra och tänka om!

2009-11-05 @ 07:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0