Drömmar

Tillbaka till mina drömmar igen.

Alla har drömmar, så också jag. Jag har en dröm som näst intill ingen vet, och jag tänker heller inte avslöja den. Men jag har faktiskt tänkt berätta om en annan dröm jag har.

Ända sen jag var liten och började rida hos Pici för första gången så har jag butit den här drömmen med mig. Ända sen jag var liten och stod och tittade på Pici när hon ropade på Jefke som kom i full galopp och mötte henne i hagen så visste jag att en dag ska jag också ha en sådan häst. En dag ska jag ta me fan köpa en Frieser.

Och nu ska jag berätta för er.... att Jag kan ingenting om dom hästarna! Dom är sjukt stora och fantastikst vacka... men så mycket mer vet jag inte. Men jag vet en sak. En dag kommer jag att stå som ägare till en hhäst av den rasen. Jag vet verkligen inte om jag ens skulle klara av att rida en friershäst, och om jag ens skulle orka jobba med den och hålla i den.... Men jag får väl helt enkelt ta o lära mig det.

Då är ju frågan... Vart i helvete ska jag få 100 000 ifrån ? Jani... Det har jag ingen aning om! Haha ^^. Jag säger inte att det är nu eller om 50 år, för jag har ingen aning... Men som läget är idag och har varit de senaste åren så är drömmen en Frieser. Dessutom älskar jag svarta hästar. Även om hästen inte lär vara någon hopphäst så gör det ju itne precis någonting... Jag är ju ingen direkt hoppryttare?! xD Jag älskar att hoppa... men jag är allt en feg liten gris. På Tabasco var det helt okej, för han hoppade som en gud! När det kom upp i höjderna så kände man bara framgång! På Beauty gick det väl okej... Jag var mest rädd om hästen eftersom hon var så liten (a). på Sisu går det bra såklart, men vi kommer aldrig framåt i hoppningen eftersom det hela tiden kommer massa saker i vägen :( Så ja... Jag nöjer mig nog med hästar som klarar av samma höjder som jag (:

puss <3



Emilia ! Var det en sån här häst du menade i skolan förut ? (:
Haha det var en sån jag menade ;)

Kommentarer
Postat av: Emmi

Men hallå, nu var de längesen du skrev :O kom igeen ;D

2009-11-07 @ 12:17:44
URL: http://egustavson.blogg.se/
Postat av: Rose-Marie Dahlberg

Det finns ett sätt!!! Bli läkare!!! de känar bra!!!

2009-11-07 @ 15:05:17
Postat av: Johannah

ursh fy! Aldrig NÅGNSIN att jag kommer bli läkare Xd

2009-11-07 @ 15:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0