Ridlektion

Jag fick Rida Hottie :) Visste inte ens om det var ett sto eller valack haha xD men hon var allt en liten tjej ;)

Det var hoppning.. men eftersom det är en nybörjarbrupp så red vi mest över bommar och cavaletti.
När jag kom in i ridhuset o skulle ta över hästen så säger den som red henne innan att hon aldrig varit så trött efter ett ridpass eftersom hottie hade varit så jäkla pigg och galopperat på sidan o allt... Men det blev en riktig besvikelse när jag suttit upp för hon var inte studsig över huvud taget! Asså hon var ju framåt... men inget stark eller ngt sånt...

Vi fick som sagt trava o skritta över bommar... Jag ville jobba med hästen och ställa henne i traven men så fort Hottie ställde sig inåt eller utåt så sa hon till mig att se till att hon hade rak hals :S Konstigt tyckte jag... ska man inte ställa hästen för att den ska bli varm i hela kroppen o jobba med alla muskler eller ? Min tränare berömmer mej iaf skitmkt för att jag låter hästen jobba med alla muskler i ridningen! Men tydligen var det väl itne populärt hos alla xD

I slutet så hände en lite komisk grej med.. jag och kickan som ridit lite längre, och jag mycket längre xD ... skulle få testa hoppa ett hinder.. hon ställde upp en oxer med kryss och SÄNKTE DET! Sen frågade hon... "johanna hur tycker du det känns med hottie? tycker du det känns för högt, vill du sänka"?  jag tittade på hindret och blev alldeles paff... Asså det låg kanske på 40 - 50 cm ? Hahahah hur kass tror hon jag är eller ? xD Asså har man ridit i 14 år så tror jag nog man klarar av att hoppa 50 cm med en ridskolehäst ? Asså jag kände att det kändes liiiite dumt där ett tag xD Sen så sa hon "johanna det gör inget om hon börjar galoppera lite när hon ska hoppa, hon brukar göra det".
Haha okej ? xD Vadå hade hon tänt att jag skulle hoppa i trav då eller ? xD asså gud vad fail... -.- xD Jag tänkte typ.. jaha så du tror itne att jag klarar det här ? Då skulle du se när jag tränar min egen som till och med är ponny på 110 115 xD

Ne men det är väl bra o va försiktig i början :) men asså... SÅ försiktig är ju överdrivet xD

JAG KAN FAKTISKT GALOPPERA! xD

Kommentarer
Postat av: carro :D

hahah :D

kan du verkligen galoppera ? ;)

2009-11-14 @ 15:55:53
URL: http://caarolineepettersson.blogg.se/
Postat av: carro :D

hahah :D



sv: jag trodde det var sista gången jag red förra gången nu:p men kan inte hämta dom i helgen ändå xD

2009-11-14 @ 16:05:33
URL: http://caarolineepettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0