Tbx från stallet!

äntligen hemma! Har varit i stallet i typ 4 timmar och fixat.. hat tvättat av två täcken och hängt upp så dom är lite renare nu.. Tvättade sisu, mocka inne och ute, bytte vatten fixa hö och mat.. Tvättade/penslade hovar... Fixade till och klippte manen.. Ja massa pyssel!

Idag blev det en ritt på grusvägen igen :) Sisu tycker itne det är så kul där längre... :/ Men han är väl i ett normaltempo iaf :) Tränade tempoväxlingar och stella i båda sidor. Efter ett tag fick han i riktigt fin och ärlig form! han brukar första fuska endel med det eftersom det är så himla jobbigt att sätta undersig när man inte har några muskler för det ;) Haha! Sen så gjorde jag en galippfattning på vardera sida med, vilket kändes FÖRJÄVLIGT! han studsade och for och hade benen överallt och ursh jag vet inte vad xD men han har ju faktiskt inte galopperat på över ett halvår ;) men jag var nöjd med dagens ridpass!

Sen så tycker jag att han blivit mycket bättre i all hantering igen! Han krånglar itne lika mycket och han visar mycket bättre respekt för mej nu. Det märks att han lugnar ner sig och lyssnar bättre när han nu har något att tänka på istället för att bara stå o uggla hela dagen i sin lilla hage :( Igår gjodre han alla trick perfekt, utan muta och han stannade tills jag sa till honom att gå in i boxen! han har också slutat va sädär cpjobbig och försöka äta hela tiden när man tar in honom från hagen eller rider :) Så ah, det börjar ta sig igen :) Sen så tränsade jag honom ute idag och han stod helt still, helt lös utan nånting! Så himla duktig min skrutt :) <3



Sisu och mulan i hagen förra året :) Med snö och allt! <3
Känns så himla avlägset... Tänk att han en gång och sprungit i full galopp genom den där hagen fram och tillbaka och om igen med en jäkla massa bocksprång på en lång radda <3

(haha radda? xD är det typ vätskötska eller ? ^^ typ, det bonniga ordet för rad^^ xD )


Kommentarer
Postat av: carro :DD

du är en liten bonne johanna :D ;)

2009-11-26 @ 21:23:27
URL: http://caarolineepettersson.blogg.se/
Postat av: Madde

Jätte söt häsT :)

2009-11-29 @ 20:11:39
URL: http://maddebrostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0