VAMPYRFEBER

Jo... Det snackas det ju rätt mkt om att det är!

Vem av dessa vampyrer tycker ni bäst om, Bill Campton, Edward Cullen eller Eric Northman?

Bill Campton - True Blood


Edward Cullen - The twilight saga


Eric Northman - True Blood




Vem föredrar jag nu då ? Jo... Det kan ju vara värt att diskutera. Bill och Edward är ju väldigt lika, samtidigt som de är sjukt olika. Båda är överbeskyddande och älskar sin "partner". Båda är villiga att offra sin existens för Sookie Stackhouse och Bella Swans liv. Det jag tycker lite mer om hos Bill är att han ändå låter henne vara den hon är, och han accepterar hennes beteende och förhållningssätt på ett helt annat vis än vad Edward gör med Bella. Såklart att han accepterar henne också, men det är itne på samma sätt. Bill är också lite tuffare eftersom han faktiskt biter Sookie, vilket edward totalvägrar. Dock påverkas ju inte Sookie på samma sätt som bella gör. Bill anpassar sig alltså väldigt mycket efter Sookie. Han går itne alltid bredvid henne och står vid hennes sida, men han ställer alltid upp för henne och så fort hon är i fara så kommer han. Eftersom Sookie har hans blod i sin kropp känner han också lättare av vart Sookie befinner sig och hör henne hela tiden. Det är lite tuffare än edward ;) Sen så är inte Bill lika blek och stel som Edward är. Dock har edward ett plus eftersom han är yngre än vad bill är.

Eric nu då.. Jaa.. Han är inte heller lika stel. Eric gillar jag eftersom han har en sån otrolig makt över alla andra vampyrer, samtidigt som han är hjälpsam och en god vän till bill - iaf mot slutet av denna sessong. Han är också yngre än bill, och har en större påverkan på både människor och vampyrer. Han kan dock vara ett svin ibland.. Både med överseende och utan.

Så ja. en blandning av dem här tre skulle bli min absoluta favorit! Med Edwards förtroende, otroliga kärlek och ömhet, med Bills acction, trohet och förståelse och med Erics makt, skulle vi ha den perfekta Vampyen.
men fick jag bara välja en... Så skulle det nog ändå vara Bill. Han har ändå ett avstånd, som jag inte tycker att Edward har.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag röstar också på Bill! men en blandning av dem som du talar om skulle sitta fint. kanske en bra idé att skriva manus utifrån?

2009-11-17 @ 08:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0