Varifrån kommer den taskiga attityden?

Jag läste precis ett inlägg från en hästblogg som fick mej att tänka lite.
varför måste alla inom hästvärlden ha en så jävla taskig attityd? Varför bara måste man vara bättre än alla andra? Asså jag kan vad jag gör men jag är inte duktig på det. Jag gör ingenting för att vara bäst... Jag gör det för att det gör mej glad. Jag måste inte utvecklas... Inte sålänge jag är lycklig med min ponny.

Varför måste man ge varandra taskiga kommentarer och trycka ner varandra i skiten? Varför i helvete måste man tracka på varandras hästar bara för skit? varför kan man inte säga grattis till varandra då man kämpat sig till en vinst? Varför kan man inte säga grattis när man nollade debuten ist för att säga att man inte ens blev placerad? Asså vissa gör med sån gräslig stil. Hur kan man vara så taskig mot en annan människa att man hela tiden ska gå o trycka ner den? Varför kan man istället inte hjälpa varandra och vara glada?

Jag vet en människa, som jag bara inte kan acceptera. Hon är en vuxen människa som går runt och stör sig, klagar och ska vara bäst hela tiden. Alla ska lyssna på henne och om man inte gör det blir hon skitförbannad. Allt hon säger är rätt, och inget annat existerar. Varför måste människor hålla på så mot varandra? Kna man inte istället gå halva vägen var?

Asså vissa hästmänniskor är verkligen helt sjuka. Varför måste det va sån jävla kallabalik just inom häst och ridsporten?

Kommentarer
Postat av: Greta

Det undrar nog alla, verkligen tråkigt att det ska vara så här. Jag tror att mycke av alla elaka kommentarer kommer ifrån att folk är avundsjuka och istället för att glädjas åt andras framgångar så är de taskiga och trycket ner andra för att känna sig bättre själva. Tråkigt men sant!

2009-11-23 @ 19:07:10
URL: http://tallgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0