Min inspiration

Ngn som undrar vart jag fått min NH inspiration ifrån ? Tänkte iaf skriva ett litet inlägg om det nu :)

Det började, som mycket annat, sommaren 2006 Med Tabasco. Ngra andra äldre tjejer hyrde in sina hästar på sommarbete i samma stall... alltså hos Patricia. En av dem höll på med trickträning och av henne fick jag lära mig hur man fick hästen att buga.

Nästa sommar lärde sofia, alltså tabascos ägare, honom stegra och Spansk skritt. Dett ainspirerade mig ännu mer.

Nån gång lite efter det så var jag på ridläger hos Patricia. Det kanske inte är så många som vet, men Patricia är fd ägare till expert. Vi tjejer fick då chansen att fälja med upp till hällekis och hälsa på honom och titta på en av hans träningar.

När vi kom upp dit mötte vi Rebecca, alltså hans ägare. Vi följde med henne in i stallet och när vi kom allra längst bort befann vi oss i hingststallet. Där, i en av boxarna stod han. Expert, en kolsvart arabhingst.... Med känd som Sherdill i filmen med samma namn.

Vi fick stå och rykta honom i stallgången och han var så himla mysig. Han var verkligen rena drömmen... Så vacker!
När vi var klara tog rebecca ut honom och bjöd oss på en riktig uppvisning. Jag hade verkligen ALDRIG sett något liknanade förut. Här var jag fast. Det var så otroligt magiskt...  att se det här i verkligehet. Kan ni förstå hur i hela världen man kan få en häst att lita på en människa så otroligt mycekt.... Att den verkligen gör precis allt vad människan ber om ?

Här kommer en film.... På Expert och Rebecca. Ja.... ska man prata om förebilder och Idoler så kan jag nog säga att Rebecca är min förebild... och idol. Den människan är helt otrolig... Hon har verkligen något som inte alla människor har. Hon är något fruktansvärt duktig och jag kan itne förstå vilket enormt tålamod den människan har. En ENORM hiss till henne asså. Ni förstår nog inte hur mycket jag beundrar henne. Hon är verkligen.... Ne asså det är helt obeskrivligt. Jag önskar jag hade hennes begåvning!


Kommentarer
Postat av: loviisa

Det är det jag menar. Tycker du inte det är kul så ska du inte blogga. Vilket jag tycker är synd, för jag tycker din blogg är bra MEN det är du som bestämmer ingen annan.

2010-01-22 @ 07:02:30
URL: http://loviisa.blogg.se/
Postat av: Rose-Marie Dahlberg

Vad kul det var att se hästarnas konster,dom är ju otroliga på att lära hästarna.

2010-01-22 @ 15:21:17
Postat av: Mamma

Grymt! de är så duktiga båda två. Expert var supersöt, särskillt då han passade på att ta en tugga gräs samtidigt. Man passar väll på!

2010-01-22 @ 18:15:23
Postat av: Malle

Där har du fel, Expert är inte kolsvart. Han är brun!

2010-01-22 @ 23:11:12
URL: http://brunettmallee.blogg.se/
Postat av: Malle

Jag har pratat med Rebecka och hon sa att han är mörkbrun. I annonsen till filmen stod det en svart hingst, men de skickade in honom ändå.

2010-01-23 @ 11:53:04
URL: http://brunettmallee.blogg.se/
Postat av: Har du haft burhults Tabasco hos dig??

I så fall hör jätte gärna av dig.

mvh Theresia

2010-01-24 @ 17:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0