Foderhäst?

Jag funderar starkt på om jag ska ta en foderhäst på ett par månader över sommaren. Dock är det väldigt mycket som skall diskuteras och vridas på åt alla håll innan man bestämmer sig. För mamma är det grönt... Så nu är det bara pappa kvar att "övertala" ;) Men sen måste jag fixa pengar... Plus att jag måste vara säker på att jag får jobb... Plus att OM jag nu bestämmer mig för att kolla efter en foderhäst... ja då är det ju inte alls säkert att jag hittar någon!

Men jag tror det skulle vara riktigt lärorikt för mej... Att ta ALLT arbete med denna hästen själv, betala ALLA kostnader, plus att jag lär mig mer på en ny häst och variation. Kommer ju utvecklas som ryttare...
Dock finns det en stooor nackdel! Om jag fäster mej väldigt vid den här hästen... Då kommer det bli fruktansvärt jobbigt att lämna tillbaka den.. Vilket är anldeningen till att jag fortfarande tvekar. Jag menar... Det gör fortarande ont i mig efter det här med Tabasco och det är snart 4 årsedan...
Men vafan.. Man får väl ta smällen. Man kan ju inte alltid gå runt o va rädd för allt?

Arkvibild


Kommentarer
Postat av: jessica

jag tyckeratt det skulle vara roligt om du hade sommarhäst (:

för då kan vi rida ut tillsammans när du typ rider den hästen och sen kan jag köra fenix och du rida eller köra sisu eller den andra :d skitkul juh haha :D:D

2010-03-03 @ 18:44:16
URL: http://jessikakarinjohansson.blogg.se/
Postat av: felisia hällgren

Men jag villl ju ha en sommarhäst mäh vad fuskigt! haha ja skojja :D men serri jag vill oxå ha en, men jag har verkligen inte rååååd! det vore ju bra om jag kunde få tex låna en häst för kanske 1000 kr för hela sommaren, då blir de ju inte så dyrt lixom, men alla "sommarhästar" kosatr liuxom mellan 5-10 tusen! =/

2010-03-07 @ 14:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0