Jag...

Jag vet att jag inte är bäst.
Jag vet att jag inte är bra.
Jag har insett att det bästa jag kan göra,
det är att bara vara jag.

Jag behöver inte ha smink varje dag.
Jag behöver inte de dyraste märkena.
Jag måste inte ha den nyste modellen,
för jag vet... att det är inte jag.

Jag behöver inte gömma mig,
bakom en stil eller någon roll.
Jag är mig själv,
även om det inte alltid är den jag vill va.

Jag kan vara elak.
Jag kan vara jävligt dum.
Men jag inser när jag gör fel,
och behöver inte spela något jävla spel.

Jag vet att jag inte är bäst.
Jag vet att jag inte är bra.
Men jag duger,
sålänge det är mig själv... jag orkar va.  

Kommentarer
Postat av: Emelie

Johanna, det där var jäkligt bra skrivet! Inte det lättaste att skriva dikter ju :P

2010-05-26 @ 23:01:06
Postat av: emilia

Jag tänkte att de inte var jag, men de e bäst att fråga för säkerhetenskull ;D

Ja tagga karneval!



Jag sa upp mig! Peter blev nog inte så glad :P haha!

2010-05-26 @ 23:54:33
Postat av: Johanna

SV: Hihi tack Emelie! :D Jag hade inte tänkt att göra det till en dikt först... Men när jag väl börjat skriva så insåg jag att det lät rätt bra, och att det rimma ! :O hihi så i slutändan fick det bli en liten dikt :)



2010-05-27 @ 15:20:37
Postat av: mamma

superfin dikt min älskling:) du kan värkligen skriva du!

2010-05-28 @ 16:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0